Thursday, September 3, 2009

Kadang-Kadang.

Sometime, pernah tak korang rasa macam nak duduk rumah all-day-long?

Macam, tak perlu buat pape. Bangun tidur, tengok tv, makan, tengok tv pastu tidur. Oh, best nye.

I'm 20 y/o. Not studying, but working. Kadang-kadang, korang akan rasa macam beban bila dah pergi ke alam kerja. Duit kene pandai-pandai bajet. Time kene pandai-pandai adjust untuk family & couple korang.

Sekarang pasal kerja pun, rase macam dah penat nak kerja. Macam nak resign pun ada. Tapi mama cakap, "Kerja je. Bukan nye buat pape pun kalau duduk rumah. Bosan je. Lagipun adik muda lagi." Bila mama cakap macam tu, kadang-kadang vibe perasaan malas nak kerja hilang.

Kadang-kadang bile kawan-kawan couple saya tanya, "Kau buat apa?". Aku rasa segan nak cakap aku berkerja. Cause of my young age, sepatutnya saya belajar bukan kerja. Tapi nak buat macam mane? Otak tak pandai. Jadi kerja je la yang bole saya buat.

Right after habis SPM on year 2006. Aku chill lebih, masuk college, drop out, pastu chill lebih lagi. Aisehmen, best nye kalau bole buat mcm tu lagi. Pastu, my mum suruh pegi interview kat satu office ni. Dapat kerja dekat sane. Roughly time tu year 2008. Ever since, my life is about work. Work, work, work.

Actually, kerja ni best. Dapat duit, bole spend untuk diri sendiri. Tapi kalau fikir balik nak study, macam rase da malas. Sebab nanti tak ada sape nak bagi duit. Bulan-bulan, barang yang kita nak beli pun tak dapat kalau kita tak kerja. Tapi sape yang tengah study tu, jangan bazir peluang tu. Study tu lebih elok untuk masa depan yang cerah.

Kadang-kadang aku terasa jugak nak sambung study sebab macam rasa dah malas nak keje. Tapi, aku rase otak aku dah tak bole nak study. Mesti otak lembab nak pick up. Asgnmt lagi. adoyyyy, tak ke menyusahkan diri tu. Lagi-lagi umur dah 20. Hmmm, macam dah tua sgt je. Kawan-kawan batch aku time kat MIIM dulu semua dah nak habis buat diploma. Takkan aku baru terhegeh-hegeh nak buat diploma? Haish. Tak tau la.

Life is full of question. Dan Post ini sangat tak ada motif.

Okeh, Sekian.

2 comments:

Nisa said...

U want ur life to be like this? --> "Macam, tak perlu buat pape. Bangun tidur, tengok tv, makan, tengok tv pastu tidur. Oh, best nye."

if this kind of life u prefer to live with, be my GUEST. U have ur own time in ur life. Working and family. it's nice to have a family like urs. And from the way I've seen.. u DO NOT NEED ME. i'm sorry cox i'm just a shit tht makes ur life become heavier. go ahead and duduk la sepanjng masa kt rumah tu..

Anonymous said...

Possibly the most amazing blog that I read all year! wedding dress. Louboutin Shoes Christian Louboutin Boots Evening Dresses